Przedmiotowy system oceniania z zajęć artystycznych
ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE 2014-2015.
Podczas zajęć będziemy:
- poznawać nowe utwory i gatunki muzyczne,
- grać na fletach/flażoletach i innych instrumentach,
- dyskutować na muzyczne tematy i uczyć się wyrażać swoją opinię,
- brać udział w projektach muzycznych,
- śpiewać piosenki,
- tworzyć własne utwory w programie Garage Band.
Oceniane w całym roku szkolnym będą:
a) pozytywna aktywność na lekcji,
b) wiadomości (rozumienie terminów i epok muzycznych, czytanie nut),
d) umiejętności (kreatywność, kojarzenie stylów muzycznych, śpiew i gra na instrumentach),
e) przygotowanie do zajęć (na każdą lekcję przynieś zeszyt do muzyki, flet/flażolet).
Będziesz oceniany w postaci punktów w następujących formach:
Sprawdzian 20p.
Odpowiedź 5p.
Kartkówka 5p.
Praca na lekcji 5p.
Projekt 25p.
Zadania domowe 5p.
Powtórka 5p.
Możesz też uzyskać dodatkowe punkty procentowe (do 5% liczby punktów możliwej do zdobycia w półroczu) za:
- uczestnictwo jako słuchacz w koncertach poza szkołą – za każdy 1% po przedstawieniu dowodów uczestnictwa (np.: zdjęcie)
- uczestnictwo w zajęciach muzycznych pozalekcyjnych, działalność artystyczną – za każdy występ od 5/5 do 25/27,5
- szczególną aktywność na zajęciach (wprowadzenie i prezentacja jakiegoś nowego elementu na lekcji, lub kreatywne podsumowanie dotychczas zdobytych wiadomości)
- wyjątkową kreatywność, niekonwencjonalne rozwiązanie problemu
- związane z przedmiotem zainteresowania (np. gra na instrumencie), których rozwijanie przynosi wymierne efekty,
- udział w kółkach muzycznych
W półroczu może odbyć się jeden sprawdzian obejmujące wskazany przez nauczyciela materiał z danego roku szkolnego
Sprawdziany są obowiązkowe. Jeśli uczeń z powodu nieobecności nie pisał pracy - uzgadnia z nauczycielem termin jej napisania. Istnieje możliwość poprawy sprawdzianu. W takim wypadku uczeń może uzyskać 100% (bez dodatkowych 10%)
W ciągu półrocza uczeń ma prawo do jednego nieprzygotowania (tzw. „n”). Jest nim zarówno brak zadania domowego, jak i nieznajomość materiału z trzech ostatnich lekcji. Po wykorzystaniu przysługujących uczniowi „n” za kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ocenę 0/5 punktów za formę sprawdzenia wiedzy wyznaczoną przez nauczyciela (zadanie domowe, kartkówka, odpowiedź).
Za nieprzygotowanie ucznia do zajęć polegające na braku materiałów potrzebnych w czasie lekcji , uczeń otrzymuje „-”;za trzykrotne nieprzygotowanie tego typu uczeń otrzymuje ocenę 0/5.
Za aktywność, pracę na lekcji, dobre odpowiedzi uczeń może otrzymać „+”, 3 x „+” = 5/5
Nauczyciel ma prawo zapytać o przyczynę nieprzygotowania. Nieprzygotowanie wynikające z nieobecności w szkole nie jest "n" tylko, jeśli trwało tydzień lub dłużej. Uczeń ma obowiązek nadrobić zaległości w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły.
Nauczyciela obowiązuje zasada uczciwego i sprawiedliwego oceniania ucznia, a ucznia - rzetelnej nauki i uczciwego zdobywania ocen, dlatego odpisywanie lub udostępnianie do odpisywania prac pisemnych (testów, wypracowań, zadań domowych, kartkówek) oraz korzystanie z jakichkolwiek form niedozwolonej pomocy jest równoznaczne z otrzymaniem 0p. za daną pracę bez możliwości jej poprawiania. Podpowiadanie w czasie odpowiedzi ustnej kolegi jest równoznaczne z uzyskaniem 0p. za pracę na lekcji.
Na końcu semestru i roku szkolnego suma punktów przeliczana będzie na ocenę w następujący sposób:
Od 100% - celujący,
90 - 99% p. - bardzo dobry,
75 - 89% p. - dobry,
50 - 74% p. - dostateczny,
35 - 49% p. - dopuszczający,
poniżej 35% p. - niedostateczny.