Zadania i harmonogram ich realizacji – informacje ogólne:

 

Działanie

Termin realizacji

Kto uczestniczy

Kto odpowiada

Koordynacja i ewaluacja działań / organizacja spotkań i wyjazdów/ rozliczenia finansowe

Cały okres trwania projektu

Nauczyciele i uczniowie gimnazjum

Adam Bech

Nawiązanie kontaktu z partnerami zagranicznymi

VIII/IX 2010

-

Barbara Shiell

Organizacja spotkania dla nauczycieli uczestniczących w projekcie.  Stworzenie wewnątrzszkolnego programu i harmonogramu realizacji projektu oraz podział obowiązków.

7. X 2010

Nauczyciele zainteresowani projektem

Adam Bech

Organizacja spotkania dla uczniów – wprowadzenie do tematyki projektu i informacje organizacyjne

Połowa X 2010

Uczniowie klas I i II

Adam Bech

Organizacja spotkania dla rodziców uczniów klas I i II

X/XI 2010

Rodzice

Adam Bech

nawiązanie współpracy z lokalnymi mediami

Cały czas trwania projektu

-

Piotr Reiss

przygotowywanie seminariów związanych ze zużyciem oraz oszczędzaniem energii

X 2010  

Uczniowie klas I i II

Basia Kowalik

przygotowanie  konkursu plastycznego dotyczącego oszczędzania energii oraz  wystawy

IX - XI 2010

Uczniowie klas 6 oraz I – III gimnazjum

Grażyna Bober

przygotowanie strony internetowej

X - XII 2010

Uczniowie klas II i III

Jakub Laszuk

Kampania dotycząca redukcji  kosztów energii / dokonanie pomiarów zużycia energii w szkołach oraz domach.

I – V 2011

Całe gimnazjum

Karol Bielski

Przygotowanie broszury ekologicznej

III – X 2011

Uczniowie klas I i II

Kornelia Lewandowska

Kampania  zbiórki makulatury

IV 2011 – III 2012

Całe gimnazjum

Teresa Myszkowska

Wykonanie i prezentacja przedmiotów                użytkowych z materiałów z recyklingu

II – V 2012

Całe gimnazjum

Grażyna Bober, Basia Kowalik

 

 

Spotkania międzynarodowe:

 

 

Zadania / opis

Państwo miejsce spotkania

Planowana data spotkania

 Kraje uczestniczące

1

Poznawanie się  oraz przełamywanie lodów; dyskusja dotycząca szczegółów  strony internetowej oraz dalszych faz projektu; dzielenie się rezultatami wykonania pierwszych zadań; zwiedzanie okolic miasta

Włochy

20-25.X 2010

wszystkie szkoły partnerskie

2

Określanie szczegółów kampanii dotyczącej redukcji kosztów zużycia energii; spotkania z uczniami; zwiedzanie szkoły; zwiedzanie okolic miasta

Bułgaria

26 IV – 1 V 2011

wszystkie szkoły partnerskie

3

Ewaluacja wyników kampanii dotyczącej oszczędności energii oraz podsumowanie pierwszego roku pracy nad projektem; poznawanie szkoły / spotkania z uczniami

Turcja

1 VI – 6 VI 2011

wszystkie szkoły partnerskie

4

Planowanie prac na nadchodzący rok szkolny oraz ewaluacja kampanii związanej z dystrybucją broszur w lokalnym środowisku; dystrybucja broszur przygotowanych przez państwo –gospodarza wraz ze wszystkimi studentami; poznawanie szkoły / spotkania z uczniami

Polska

10 X – 14 X 2011

wszystkie szkoły partnerskie

5

Dzielenie się pomysłami związanymi z kampanią zbierania makulatury oraz określanie jej szczegółów; poznawanie szkoły / spotkania z uczniami

Hiszpania

20 II – 25 II  2012

wszystkie szkoły partnerskie

6

Zwiedzanie wystawy państwa-gospodarza poświęconej produktom wykonanym z materiałów z recyklingu; ewaluacja całego projektu oraz przygotowanie końcowego raportu; poznawanie szkoły / spotkania z uczniami

Grecja

4 VI – 9 VI 2012

wszystkie szkoły partnerskie