Zadania interdyscyplinarne
Regulamin
-
Film musi być wymyślony, zrealizowany i zagrany przez uczniów naszej szkoły.
(samodzielnie lub w parach).
-
Jakość obrazu i dźwięku powinna być wystarczająca do swobodnego oglądania.
W przypadku niesłyszalnych dialogów, słabego obrazu lub innych problemów natury technicznej, film nie będzie oceniany.
-
Długość filmu to 2,5 -3 minuty.
-
Początek filmu musi zawierać wybrany z listy temat, autora i ewentualny autorski tytuł filmu.
-
Film może mieć formę wykładu, scenki, historii, nie może być zaś prezentacją multimedialną.
-
W przypadku wykorzystania zewnętrznych materiałów (muzyka, zdjęcia, fragmenty filmów itp.) w napisach końcowych musi być podane źródło i właściciel praw.
-
Każda pomoc w realizacji ( rodzice, inni uczniowie, nauczyciele itp.) powinna być zawarta w napisach końcowych.
-
Ocenie podlegać będzie:
-
wartość merytoryczna i wyczerpanie tematu
-
realizacja (zdjęcia, montaż, muzyka)
-
pomysłowość kreatywność, oryginalność
Terminy: czas realizacji
do 10 stycznia 2018 ( I półrocze)
do 10 maja 2018 ( II półrocze)
Można otrzymać procenty dodatkowe z przedmiotu - do 5% ( decyduje komisja).
Filmy będą brały udział w konkursie na najlepszy film.
Tematy interdyscyplinarne:
-
Matematyka w muzyce.
-
Fenomen liczby 7.
-
Zmatematyzuj człowieka.
-
Paradoksy matematyczne.
-
Bryły w architekturze Poznania.
-
Niedziesiątkowe systemy liczenia.
-
Pszczoły a matematyka. Z wizytą w ulu.
-
Po co się uczyć matematyki ?
-
W jaki sposób nie zgubić się w lesie?
-
Jak mniejszości narodowe, etniczne wpłynęły na: język, architekturę, zwyczaje, zabudowę, kuchnie regionalną ….
-
Paradoks bliźniąt - eksperyment myślowy.
-
Kot Schrödingera - eksperyment myślowy.
-
Teoria Wielkiego Wybuchu.
-
Fale grawitacyjne kontra fale elektromagnetyczne.
-
Jak myśl ludzka zmieniła świat?
-
Jak nasze działania wpływają na globalne ocieplenie?
-
Ciekawe zjawiska fizyczne w przyrodzie.
-
Bądź bezpieczny w Internecie.
-
Laureaci Nagrody Nobla - nauki przyrodnicze.
-
Fizyka instrumentów muzycznych.
-
Wpływ urządzeń technicznych na życie współczesnego człowieka.
-
Nanotechnologia a organizmy żywe.
-
Nanotechnologia w medycynie.
-
Czym zajmuje się fizyka medyczna?
-
Ważne odkrycia fizyczne na osi czasu.
-
Pierwszy kontakt z obcą cywilizacją - wizje i przypuszczenia naukowców.
-
Neurologiczne podstawy uczenia się.
-
Nowe odkrycia w biologii i ich wpływ na naszą przyszłość.
-
Wpływ człowieka na jego własne zdrowie. Układ ruchu, pokarmowy, krwionośny i nerwowy, a codzienne nawyki.
-
CSI żywności.
-
Doświadczaj, poznawaj, działaj... - czy warto eksperymentować ?
-
Od alchemii do współczesnych nowinek chemicznych.
-
Dopalacze, narkotyki, środki odurzające - jak wpływają na organizm człowieka.
-
Po co są pierwiastki chemiczne?